popup newsletter popup newsletter
Figi suszone w diecie — właściwości lecznicze

Figi suszone w diecie — właściwości lecznicze

   0 Komentarzy

 Wielu z nas często podupada na zdrowiu, zwłaszcza w trudnych okresach, takich jak wiosna czy jesień. W tym czasie dochodzi do zmian temperatur, a więc dochodzi do spadku odporności naszego organizmu. Zatem dobrze jest zadbać o swoje zdrowie w tym czasie i dostarczyć organizmowi odpowiednich witamin.

W jaki sposób najlepiej jest dostarczyć organizmowi niezbędnych witamin, dzięki którym wzmocni on swoją odporność? Nie ulega wątpliwości, że najlepszy sposób to właśnie odpowiednia dieta oraz suplementy diety. Pastylki z witaminy nie przyswajają się tak dobrze, jak regularne produkty spożywcze. Przyjrzyjmy się jednemu z bardziej wartościowych pokarmów, jakim są figi suszone.

 

Figi suszone — właściwości lecznicze

 

Największą zaletą fig suszonych jest zawartość witaminy B6. Odpowiednia ilość tej witaminy w organizmie zmniejsza poczucie znużenia i senności, a więc można z powodzeniem ją stosować zamiast codziennej dawki kofeiny. Obecność witaminy B6 w diecie to także gwarancja na utrzymanie prawidłowego metabolizmu oraz regulacji aktywności hormonalnej.

 

Kolejnym cennym składnikiem, obecnym w figach suszonych jest potas. Dzięki niemu utrzymasz odpowiednie ciśnienie krwi oraz zapewnisz prawidłowe funkcjonowanie układowi nerwowemu i krwionośnemu. Jest to bardzo ważny element naszej diety.

 

Suszone figi to także doskonałe źródło wapnia, elementu niezbędnego do utrzymania zębów i kości w dobrej kondycji. Również bez wapnia krew nie będzie prawidłowo krzepnąć.

 

Ostatnim, leczniczym składnikiem zawartym w suszonej fidze jest żelazo. Dzięki niemu hemoglobina w krwi będzie produkowana w zdrowy dla organizmu sposób. Zatem jeśli masz problemy z krzepliwością krwi czy produkcją krwinek czerwonych, wówczas suszone figi będą doskonałym uzupełnieniem Twojej diety.

 

Dziennie wystarczy zjeść zaledwie garść suszonych fig, aby poprawić swoją kondycję zdrowotną. Owoce te są na tyle smaczne, że można je jeść bez żadnej dodatkowej obróbki. Jednak jeśli nie odpowiada Ci ich smak, wówczas dobrze jest dodać je do jogurtu czy innego mlecznego deseru.

 

Figi suszone — wartości odżywcze

 

Oprócz niesamowitych właściwości leczniczych figi suszone posiadają także wyjątkowe właściwości odżywcze. Spożycie nawet niewielkiej ilości fig jest w stanie zaspokoić dużą część Twojego dziennego zapotrzebowania energetycznego. Jakie są zatem wartości odżywcze suszonej figi?

 

Najwięcej w suszonych figach jest cukrów prostych, które dadzą Ci natychmiastowy zastrzyk energii. W tym wypadku również są lepsze od codziennych porcji kofeiny zawartej w kawie czy guaranie.

 

Dzięki zawartości cukrów prostych możesz śmiało dodawać suszone figi do różnego rodzaju sałatek (np. do sałatki z kurczakiem lub serem feta) oraz do koktajli i innych napojów energetycznych. Są one doskonałym składnikiem batonów domowej roboty, a także świetnym dodatkiem do owsianki czy porannej granoli.

 

Jeśli kończą Ci się pomysły na dodawanie fig do swoich posiłków, wówczas możesz spróbować także wkomponować je w swoje obiady. Doskonałym przykładem takiego dania jest risotto z dodatkiem właśnie fig suszonych. Pamiętaj, że nie musisz dodawać do dania dużej ilości fig, aby cieszyć się ich unikalnymi właściwościami.

 

Każda figa jest także źródłem magnezu, fosforu, manganu i miedzi. Dzięki tym mikroelementom Twój mózg i układ nerwowy będą funkcjonować prawidłowo. Zatem pamiętaj, aby jak najczęściej dodawać chociaż trochę fig do swojego dania, czy to w sosie, czy w sałatce. Na szczęście są one na tyle pyszne, że ich wkomponowanie w posiłek nie powinno stanowić dużego problemu, nawet dla mało doświadczonego kucharza.

Komentarze

Zaloguj się lub zarejestruj, aby dodawać komentarze